۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خبر داد:

تجلیل از نویسندگان، مروجان کتاب و چاپخانه داران استان فارس

تجلیل از نویسندگان، مروجان کتاب و چاپخانه داران استان فارس

شیراز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری مراسم تجلیل از نویسندگان و مروجان کتاب و چاپخانه داران در جریان بیست و هشتمین هفته کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته کتاب که بر بستر فضای مجازی برگزار شد درحالیکه پیشتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن مرور کردن برنامه‌های کتاب و کتابخوانی شهرداری شیراز به اعلام برنامه پرداخته بود، بار دیگر اظهار کرد: این دوره از پایتختی کتاب که به شیراز رسید خوشبختانه با همدلی همه دستگاه‌ها و حمایت‌های همه جانبه استانداری این مهم بعد از ۵ سال تلاش محقق شد و بسیاری از شهرهای استان فارس به عنوان دوستدار کتاب شناخته شدند.

صابر سهرابی با بیان اینکه شهر شیراز برنامه‌های متنوعی را پیش بینی کرده است و همدلی دستگاه‌ها از جمله شهرداری نهایت همکاری را در این رابطه در پی داشت، افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی استان و کانون پرورش فکری هم به همراه کمک بخش خصوصی مسیری را فراهم کرده که امسال هریک از این دستگاه‌ها برنامه‌های متعددی داشته باشند.

وی در تشریح برنامه‌های فرهنگ و ارشاد فارس در هفته کتاب، اعلام کرد: روز اول بیست و هشتمین هفته کتاب با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر شیراز کلنگ احداث کتابخانه شهر صدرا به زمین زده خواهد شد.

وی به برگزاری آئین کتابگردی در شیراز و بازدید از کتابخانه شهید آیت الله دستغیب اشاره کرد و گفت: دیگر برنامه‌هایی که با همکاری دستگاه‌های اجرایی داریم، با توجه به شعار «دانایی و مانایی» روزهای بعد تنظیم شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اهدا کتاب به مدارس کم برخوردار و مناطق عشایری و روستایی شهر شیراز خبر داد و افزود: در جریان بیست و هشتمین هفته کتاب از نویسندگان و مروجان کتاب تجلیل می‌شود.

وی به گسترش برنامه کاربردی تلفن همراه «قاصدک» در هفته کتاب به میزبانی پایتخت کتاب ایران هم اشاره کرد و گفت: این برنامه کاربردی با قابلیت‌های بسیار به همراه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، نشست کتاب و جامعه با حضور مروجان کتاب و تقدیر از چاپخانه داران استان، اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع کتاب و نشست‌های مجازی، نامگذاری یک میدان بنام کتاب در شیراز جزئی از برنامه‌های هفته کتاب در استان فارس است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

کد خبر 5068169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha